LOGOWANIE

KWALIFIKACJA INF3 - STYCZE艃 2025 - ROZWI膭ZANIE ZADANIA NR 5

KOD ARKUSZA: INF.03-05-25.01-SG


POBIERZ ROZWI膭ZANIE ZADANIA

ZOBACZ ARKUSZ PRAKTYCZNY


Podziel si臋 arkuszem z innymi i udost臋pnij go na Facebooku:


SKR脫CONA TRE艢膯 ROZWI膭ZANIA:

Rezultat 1: Operacje na bazie danych
Uwaga: W przypadku oceny zrzut贸w nale偶y uzna膰 za prawid艂owe, je偶eli widoczny jest ca艂y obszar ekranu z widocznym paskiem zada艅, a zapytanie ma charakter uniwersalny dla ka偶dego zestawu danych. Nie nale偶y ocenia膰 wykadrowanych zrzut贸w ekranu.
R.1.1 Wykonany import tabel do bazy danych firma, co jest udokumentowane w pliku import w formacie JPEG
R.1.2 Zapisany plik kwerendy.txt zawieraj膮cy co najmniej jedno zapytanie SQL, wynikaj膮ce z tre艣ci
zadania
R.1.3 Wykonane zapytanie 1 wybieraj膮ce jedynie daty i tematy szkole艅 posortowane rosn膮co wed艂ug daty szkolenia. W pliku z kwerendami lub na zrzucie istnieje zapis np.:
SELECT Data, Temat FROM szkolenia ORDER BY Data; (opcjonalnie ASC)
oraz wynik dzia艂ania udokumentowany zrzutem informuj膮cym o wybraniu dok艂adnie 18 rekord贸w, pierwszym jest 2021-09-20 Podstawy j臋zyka C++; nie wszystkie rekordy musz膮 by膰
widoczne
R.1.4 Wykonane zapytanie 2 wybieraj膮ce jedynie daty i tematy szkole艅 oraz odpowiadaj膮ce im nazwiska i imiona trener贸w. W pliku z kwerendami lub na zrzucie istnieje zapis np.:
SELECT Data, Temat, Nazwisko, Imie FROM szkolenia JOIN trenerzy ON trenerzy.Id = szkolenia.Id trenera; (mo偶liwe r贸wnie偶 INNER JOIN lub por贸wnanie kluczy po WHERE)
oraz wynik dzia艂ania udokumentowany zrzutem informuj膮cym o wybraniu dok艂adnie 18 rekord贸w; nie wszystkie rekordy musz膮 by膰 widoczne
R.1.5 Wykonane zapytanie 3 wybieraj膮ce dla ka偶dego trenera jedynie jego imi臋 i nazwisko oraz zliczaj膮ce liczb臋 jego szkole艅. W pliku z kwerendami lub na zrzucie istnieje zapis np.:
SELECT Imie, Nazwisko, COUNT(*) FROM trenerzy JOIN szkolenia ON trenerzy.Id = Id trenera GROUP BY trenerzy.Id; (po GROUP BY te偶 poprawne
pole Nazwisko )
oraz wynik dzia艂ania udokumentowany zrzutem, na kt贸rym znajduj膮 si臋 jedynie rekordy: Tomasz Duda 2, Mateusz Kossakowski 3, Sebastian Kr贸lik 3, Maria Przepi贸rkowska 5, Nikodem Ptak 3, Kinga Stopyra 2 R.1.6 Wykonane zapytanie 4 zmieniaj膮ce w tabeli zapisy nazw臋 kolumny id_klienta na id_sluchacza. W pliku z kwerendami lub na zrzucie istnieje zapis np.:
ALTER TABLE zapisy CHANGE COLUMN Id klienta Id sluchacza INT;
oraz wynik dzia艂ania udokumentowany zrzutem, na kt贸rym jest widoczny komunikat o pomy艣lnie wykonanej kwerendzie lub widoczna zmieniona struktura tabeli
R.2
Rezultat 2: Zawarto艣膰 witryny internetowej
Uwaga: W napisach widocznych na stronie dopuszcza si臋 drobne b艂臋dy literowe (nie zmieniaj膮ce sensu tekstu), b艂臋dy wielko艣ci liter i znak贸w diakrytycznych, tekst mo偶e by膰 pisany w cudzys艂owach lub bez. Je艣li witryna nie uruchamia si臋 z powodu b艂臋d贸w PHP - sprawdzi膰 wg kryteri贸w w kodzie 藕r贸d艂owym strony
W kryteriach 2.4 * 2.9 wystarczy, gdy cechy witryny spe艂nione s膮 dla jednej ze stron
R.2.1 Utworzony plik o nazwie baner.jpg o szeroko艣ci 1000 px, wysoko艣ci 150 px i tle - gradiencie od
koloru czarnego po lewej do bia艂ego po prawej stronie
R.2.2 Na grafice banera po lewej stronie jest widoczny fragment kodu, wida膰 jedynie dwie sekcje case. Fragment jest transponowany tak, 偶e wida膰 perspektyw臋
R.2.3 Na grafice banera po prawej stronie jest umieszczony tekst o tre艣ci "Firma szkoleniowa" w
czarnym kolorze
R.2.4 Witryna internetowa zapisana w plikach index.html i szkolenia.php oraz zapisany jawnie standard kodowania polskich znak贸w, deklaracja HTML5 <!DOCTYPE html>, zadeklarowany j臋zyk witryny: polski np. <html lang="pl">. Strona zawiera sekcje head i body
R.2.5 Nadany stronie tytu艂: "Firma szkoleniowa"
R.2.6 Zdefiniowany uk艂ad strony dziel膮cy j膮 na bloki: nag艂贸wkowy, menu, g艂贸wny i stopki przy pomocy semantycznych znacznik贸w sekcji j臋zyka HTML5 zgodnie z ich znaczeniem, w tym do cz臋艣ci nag艂贸wkowej - header, do stopki - footer. Dopuszcza si臋 dodatkowe u偶ycie blok贸w div lub
section
R.2.7 W stopce umieszczony <h2>: 鈥濬irma szkoleniowa, ul. G艂贸wna 1, 23-456 Warszawa" oraz paragraf z numerem zdaj膮cego. Na stronie g艂贸wnej w bloku g艂贸wnym umieszczony <h1>: 鈥瀂apraszamy do udzia艂u w szkoleniach z bran偶y IT" z dwoma 艂amaniami wiersza
R.2.8 W bloku nag艂贸wkowym umieszczony obraz banera z tekstem alternatywnym "Szkolenia"
R.2.9 W bloku menu umieszczona jedna lista punktowana z dwoma elementami, zastosowane
znaczniki <ul> i <li>
R.3
Rezultat 3: Dzia艂anie witryny internetowej
Uwaga: Je艣li witryna nie uruchamia si臋 z powodu b艂臋d贸w PHP - uruchomi膰 plik lokalnie z dysku lub sprawdzi膰 wg kryteri贸w w kodzie 藕r贸d艂owym strony
W kryteriach 3.1, 3.4 wystarczy, gdy cechy witryny spe艂nione s膮 dla jednej ze stron
R.3.1 Uk艂ad blok贸w na stronie po uruchomieniu w przegl膮darce jest zgodny z ilustracj膮 2 w arkuszu egzaminacyjnym (prawid艂owo zastosowano w艂a艣ciwo艣ci CSS decyduj膮ce o uk艂adzie strony, np. float i clear albo display flex albo grid albo position)
R.3.2 Po klikni臋ciu na odno艣nik "Szkolenia" otwiera si臋 strona szkolenia.php
R.3.3 Po klikni臋ciu na odno艣nik "Strona g艂贸wna" otwiera si臋 strona index.html
R.3.4
........
........

POBIERZ ROZWI膭ZANIE ZADANIA


Arkusz jest przeznaczony dla zawod贸w:



INNE ROZWI膭ZANIA Z KWALIFIKACJI INF3