LOGOWANIE

KWALIFIKACJA INF4 - STYCZE艃 2025 - ROZWI膭ZANIE ZADANIA NR 1

KOD ARKUSZA: INF.04-01-25.01-SG


POBIERZ ROZWI膭ZANIE ZADANIA

ZOBACZ ARKUSZ PRAKTYCZNY


Podziel si臋 arkuszem z innymi i udost臋pnij go na Facebooku:


SKR脫CONA TRE艢膯 ROZWI膭ZANIA:

Rezultat 1: Implementacja, kompilacja, uruchomienie programu
Uwaga: kryteria nale偶y odnie艣膰 do aplikacji konsolowej, je偶eli ta nie istnieje, zastosowa膰 do aplikacji webowej. Kryteria dotycz膮 wy艂膮cznie samodzielnie napisanego kodu. Wystarczy, 偶e sprawdzana cecha zastosowana dla wi臋kszo艣ci (90%) przypadk贸w w
kodzie
R.1.1 Kod 藕r贸d艂owy zapisany w spos贸b czytelny: instrukcje w osobnych liniach, stosowane spacje pomi臋dzy operatorami, konsekwentnie stosowana wybrana konwencja dla nawias贸w klamrowych instrukcji blokowej
R.1.2 Kod zapisany z wci臋ciami dla zagnie偶d偶e艅 blok贸w
R.1.3 U偶yte znacz膮ce polskie lub angielskie nazewnictwo metod
R.1.4 U偶yte polskie lub angielskie nazewnictwo zmiennych i obiekt贸w. Nazewnictwo jest znacz膮ce. Wyj膮tkami od regu艂y s膮 zmienne: bufor, tmp, iteratory p臋tli. Kryterium nie jest spe艂nione tylko wtedy, gdy nazwy zmiennych nic nie znacz膮, np.: x, foo (Uwaga! klasa i pole tablicowe klasy mo偶e mie膰 nazw臋 og贸ln膮 np tab, tablica itp)
R.1.5 Zastosowane typy p贸l pasuj膮ce do problemu, np. tablica przechowuje liczby ca艂kowite, rozmiar i warto艣膰 szukana s膮 liczbami ca艂kowitymi, 艣rednia jest liczb膮. W przypadku Python, typ wynika z przypisanych danych
R.1.6 Podj臋ta pr贸ba skompilowania kodu, udokumentowana zrzutem przedstawiaj膮cym uruchomiony program lub jego kompilacj臋
R.1.7 Program podejmuje komunikacj臋 z u偶ytkownikiem, wy艣wietlane komunikaty s膮 znacz膮ce
R.2
Rezultat 2: Aplikacja konsolowa
Uwaga: kryteria 2.1 * 2.5 nale偶y sprawdzi膰 w kodzie programu, sprawdzane elementy
musz膮 by膰 zapisane zgodnie ze sk艂adni膮
Gdy aplikacja nie uruchamia si臋, a s膮 zapisane zrzuty ekranu z uruchomienia aplikacji, nale偶y sprawdzi膰 pow贸d braku kompilacji. Je艣li wyst臋puj膮 b艂臋dy w plikach 藕r贸d艂owych zdaj膮cego, kryteria 2.6 * 2.10 nie s膮 spe艂nione. Je偶eli b艂臋dy wyst臋puj膮 w innych plikach, nale偶y oceni膰 na podstawie kodu i zrzut贸w ekranu.
W przypadku j臋zyka Python argument self nie jest wliczany do liczby parametr贸w
R.2.1 W programie zdefiniowana klasa z dwoma polami private, jedno jest typu tablicowego, drugie typu ca艂kowitego, w programie g艂贸wnym jest powo艂any obiekt klasy z liczb膮 > 20 (W j臋zyku Python, dla pola typu private, dwa podkre艣lniki przed nazw膮)
R.2.2 Konstruktor klasy ma jeden parametr i wype艂nia tablic臋 warto艣ciami losowymi od 1 do 1000 (tolerancja ) oraz ustawia pole liczby element贸w tablicy warto艣ci膮 parametru
konstruktora
R.2.3 Metoda szukaj膮ca pobiera argument typu liczbowego. Metody s膮 typu: wy艣wietlaj膮ca - bez typu (np. void) wyszukuj膮ca - typ ca艂kowity
wy艣wietlaj膮ca nieparzyste - typ ca艂kowity
licz膮ca 艣redni膮 - typ liczbowy
(wystarczy, 偶e zastosowane dla trzech metod)
R.2.4 Przynajmniej jedna p臋tla dzia艂aj膮ca na tablicy jest ograniczona do liczby wype艂nionych element贸w w tablicy
R.2.5 W metodzie wyszukuj膮cej, gdy odnaleziono pierwsze wyst膮pienie warto艣ci szukanej w tablicy, dzia艂anie p臋tli jest zako艅czone lub zosta艂a zastosowana wbudowana metoda lub
funkcja
R.2.6 Program uruchamia si臋 w konsoli, co jest udokumentowane zrzutem ekranu
R.2.7 Program wy艣wietla wszystkie elementy tablicy wg. wzoru "<index_tablicy>: <warto艣膰>"
R.2.8 Program wyszukuje liczb臋 w tablicy i wy艣wietla jej indeks, gdy nie odnaleziono liczby nic nie wy艣wietla
R.2.9 Program wy艣wietla na ekranie liczby nieparzyste oraz liczb臋 ich wyst膮pie艅
R.2.10 Program liczy 艣redni膮 arytmetyczn膮 (suma / rozmiar) oraz wy艣wietla j膮 na ekranie
R.3
........
........

POBIERZ ROZWI膭ZANIE ZADANIA


Arkusz jest przeznaczony dla zawod贸w:



INNE ROZWI膭ZANIA Z KWALIFIKACJI INF4